O Superbrands
Od ponad 20 lat na całym świecie, a od 12 w Polsce, porządkujemy świat marek – wyróżniamy najlepsze marki i wspieramy ich dalszy rozwój.
Superbrands:
- międzynarodowa organizacja, działająca od ponad 20 lat w 80 krajach na całym świecie
- tytuł, którego nie można kupić
- ocena wszystkich istotnych marek na rynku – nie tylko tych zgłoszonych (ponad 2 000 marek konsumenckich)
- największe badanie konsumenckie marek w Polsce – próba badawcza N=15 000 / 2 000+ marek w badaniu
- wyniki z pełną listą laureatów ogłoszone publicznie i dostępne na stronie internetowej Superbrands
- najbardziej rozbudowany i prestiżowy program promocyjny dla laureatów (Klub Superbrands)
Superliga najlepszych marek
Co roku bierzemy pod lupę ponad 2 000 marek konsumenckich. W proces oceny zaangażowanych jest ponad 15 tysięcy konsumentów oraz 50 ekspertów branżowych. Instytut badawczy ARC Rynek i Opinia na nasze zlecenie przeprowadza niezależne badanie rynku metodą CAWI na próbie 15 tysięcy respondentów. Wyniki badania ważone są do struktury populacji ze względu na płeć i przedział wiekowy.
Marki, które pozytywnie przejdą Proces Certyfikacji, otrzymują certyfikat oraz tytuł Superbrands. Laureaci mogą bezpłatnie posługiwać się tytułem Superbrands (słownie informować o wyróżnieniu). Tytuł jest jednocześnie zaproszeniem do Klubu Superbrands, który daje dostęp do wszystkich świadczeń promocyjnych Superbrands.
Czytaj więcej o Klubie Superbrands
Ponad 250 marek przystąpiło do Klubu Superbrands, a ich historie przedstawiono w 10 edycjach Albumu Superbrands Polska. Oto niektóre z nich:
Superbrands na świecie
Organizacja Superbrands jest jedyną na świecie niezależną jednostką promującą ideę brandingu poprzez identyfikację, nagradzanie i prezentację studiów przypadku marek, które – dzięki wyjątkowym korzyściom, jakie oferują – osiągnęły rynkowy sukces.
Powołana do życia w Wielkiej Brytanii w 1994 roku, wzięła swój początek od nadawanej na antenie radia GLR (obecnie: BBC London) audycji poświęconej markom i ich roli w życiu konsumentów. Na fali sukcesu programu powstała koncepcja publikacji, honorującej najsilniejsze marki na poszczególnych rynkach – Albumu Superbrands.
Marki zapraszane do Klubu Superbrands (w tym do Albumu) wybierane są w drodze niezależnych badań oraz w ramach restrykcyjnego procesu oceny dokonywanej przez Rady Marek, w skład których wchodzą krajowi eksperci z dziedziny marketingu, reklamy, PR i brandingu. Do Klubu nie można się zgłosić – tylko marki, które przejdą przez proces selekcji i uzyskają w nim odpowiednie wyniki mogą uzyskać tytuł Superbrands oraz zaproszenie do Klubu.
Organizacja Superbrands jest znana w 80 krajach na całym świecie. Opublikowała ponad 12,5 tys. studiów przypadku w ponad 250 Albumach, sprzedanych w milionie egzemplarzy. W ciągu 20 lat tytuł Superbrands stał się rozpoznawalnym znakiem sukcesu marki.