XIX edycja Superbrands Polska
Superbrands to niezależna organizacja promująca ideę brandingu poprzez identyfikację, nagradzanie i prezentację historii sukcesu marek, które – dzięki reprezentowanym wartościom i wyjątkowym korzyściom, jakie oferują konsumentom – osiągnęły rynkowy sukces. Powołana do życia w Wielkiej Brytanii w 1994 roku, obecnie działa w 90 krajach, a godło Superbrands stało się symbolem sukcesu marki, rozpoznawalnym na całym świecie.
Proces certyfikacji marek konsumenckich 2025
Etap I: badanie konsumenckie
Punktem wyjścia do realizacji badania jest długa lista marek, weryfikowana następnie w badaniu konsumenckim w oparciu o definicję, według której Superbrand to marka z najlepszą reputacją w swojej dziedzinie. Oferuje klientom znaczące emocjonalne bądź fizyczne korzyści, których pragną i które rozpoznają̨. Korzyści te stanowią̨ o jej przewadze nad markami konkurencyjnymi.
Badanie Superbrands jest realizowane przez niezależny instytut badawczy (w 2025 roku Panel badawczy Ariadna) metodą CAWI na ogólnopolskiej próbie losowo-kwotowej, liczącej co najmniej 5 tysięcy osób w wieku od 18 do 65 lat. Struktura próby jest reprezentatywna dla mieszkańców Polski według płci, wieku i wielkości miejsca zamieszkania.
Etap II: obrady Rady Marek
Szczególne miejsce w Procesie Certyfikacji marek konsumenckich zajmuje Rada Marek – gremium ekspertów, które tworzą osoby z wieloletnim doświadczeniem w dziedzinie marketingu, badań, strategii, brandingu, reklamy i PR. Wyniki obrad praktyków, w połączeniu z opiniami konsumentów, wpływają na końcową ocenę marek. Poznaj członków Rady Marek.
O przyznaniu tytułu Superbrands decydują połączone wyniki niezależnego badania konsumenckiego oraz głosowania członków Rady Marek. Wszystkie marki wyróżnione tytułem Superbrands otrzymują list gratulacyjny, możliwość bezpłatnego wykorzystania tytułu w komunikacji wewnętrznej i PR oraz zaproszenie do Klubu Superbrands, które daje nieograniczone możliwości prezentacji i promocji.
Proces Certyfikacji Marek Biznesowych 2025
Etap 1: Nominacje Konfederacji Lewiatan
Długa lista marek biznesowych powstaje w oparciu o rankingi obrotów spółek, bazę spółek notowanych na GPW oraz w oparciu o ubiegłoroczne nominacje Business Superbrands. W sumie na liście w 2025 roku znalazło się ponad 2 tysiące marek korporacji oraz B2B.
Za wybór laureatów odpowiada Konfederacja Lewiatan – najbardziej wpływowa polska organizacja biznesowa, reprezentującej interesy pracodawców w Polsce i Unii Europejskiej. Jej członkowie oceniają jakość produktów lub usług, jakość relacji B2B, innowacyjność oraz zaangażowanie społeczne marek. Mają także możliwość wskazania dodatkowych marek, które uznają za istotne w danej kategorii.
Etap II: wyłonienie laureatów
Marki, które uzyskają pozytywną ocenę ekspertów, otrzymują tytuł Business Superbrands 2025.
Regulamin bieżącej edycji Konkursu dostępny jest do pobrania.