Albrychiewicz Izabela

CEO GroupM Poland & CEE

albrychiewicz_izabela_zdjecie_bw

Od 25 lat współtworzy polski rynek reklamy. Od 1999 roku pracuje dla WPP – najpierw jako dyrektor mediów w agencji MEC, później jako dyrektor zarządzający, a od 2011 roku w roli CEO. Pod jej rządami firma umocniła się na pozycji czołowej agencji mediowej w Polsce. Po fuzji MEC i Maxusa stanęła w 2018 roku na czele Wavemaker. Następnie, w 2019 roku, została CEO GroupM, w której łączą siły wszystkie agencje mediowe należące do WPP – Wavemaker, Mediacom i Mindshare. W 2021 roku sieć poszerzyła jej kompetencje o rozwój oferty GroupM na rynkach regionu CEE, a w 2023 roku objęła stanowisko prezesa GroupM w regionie CEE (CEO GroupM CEE).

Aktywnie uczestniczy w kształtowaniu standardów branży reklamowej. Jako członek zarządu SAR odpowiadała za komitet konkursu EFFIE, była jurorem konkursu MediaTrendy. W 2015 roku jako jedyna przedstawicielka polskiej branży reklamowej oceniała kampanie podczas Media Global Awards. Jest członkiem rady nadzorczej SAR i zarządu IAA Polska oraz advisorem w Bridgewhat.

Jej osiągnięcia biznesowe i aktywność na forum branży doceniane były w licznych konkursach. W 2014 roku jako pierwsza kobieta została uhonorowana przez magazyn „Press” tytułem AdMana; pięć lat później branża nagrodziła ją tym tytułem po raz drugi. W 2016 roku magazyn „Wprost” wyróżnił ją tytułem Wizjonerki XXI wieku. W 2020 roku IAB przyznało jej tytuł Człowieka Roku.