Superbrands i Konfederacja Lewiatan wyłoniły najsilniejsze marki biznesowe na polskim rynku.
To już 18. edycja projektu, którego celem jest identyfikacja, nagradzanie i promowanie marek, cieszących się w swojej dziedzinie najlepszą reputacją i oferujących użytkownikom wyjątkowe korzyści.
Poddając marki wnikliwej ocenie, eksperci branżowi Konfederacji Lewiatan – najbardziej wpływowej polskiej organizacji biznesowej – brali pod uwagę ich pozycję rynkową, jakość oferty, charakter relacji B2B, innowacyjność́ oraz zaangażowanie społeczne. Atutem była także wysoka dynamika rozwoju i pozycja marki na tle konkurencji.
– Status „Business Superbrand” jest efektem wieloletniej pracy na rzecz stworzenia najwyższej jakości produktów lub usług i konsekwentnego budowania marki, która tę jakość gwarantuje – mówi Nina Kowalewska Motlik, CEO News Communications, wyłącznego przedstawiciela The Superbrands Ltd. w Polsce. – Oczywiście nie wszystkie z tych marek są znane szerokim rzeszom użytkowników. Niektóre z nich są właścicielami marek konsumenckich, inne działają wyłącznie w sektorze B2B, ale bez wątpienia są to brandy wyjątkowe, wyróżniające się na tle innych.
Proces certyfikacji Business Superbrands jest nieodpłatny, a marki-laureatki mogą posługiwać się tytułem w swojej komunikacji PR-owej. Otrzymują także zaproszenie do Klubu Superbrands, w ramach którego mogą uzyskać licencję na wykorzystanie Godła Business Superbrands Polska 2024, możliwość opublikowania studium przypadku marki w Albumie Superbrands, udziału w uroczystej Gali Finałowej i wielu innych wydarzeniach networkingowych i edukacyjnych.
Obecny w Polsce od 2005 roku projekt obejmuje swoim zasięgiem 90. krajów świata i uwzględnia także certyfikację marek konsumenckich. Na informacje o zwycięskich brandach trzeba będzie jednak jeszcze poczekać – na drugą połowę stycznia zaplanowane jest szeroko zakrojone badanie, realizowane przez instytut badawczy ARC Rynek i Opinia, a także głosowanie członków Rady Marek – złożonego z 40 ekspertów w dziedzinie brandingu, marketingu i PR grona doradczego Superbrands.
Finałem projektu będzie jak co roku uroczysta Gala, podczas której przedstawiciele marek-laureatek odbiorą statuetki Superbrands i Business Superbrands.