Stworzone w Polsce. Created in Poland Superbrands.

Na siódmą edycję Superbrands Polska składa się szereg działań dotyczących promowania idei brandingu. Kolejną odsłoną projektu jest inicjatywa Created in Poland Superbrands, wyróżniająca krajowe marki. To pierwsze tego typu prestiżowe wyróżnienie w Polsce.

 

W czasach globalizacji, otwartych granic i powszechnych wartości wielokulturowych, pojęcie polskości marek rozmywa się i przestaje być określeniem jednoznacznym. Jak wynika z badań przeprowadzonych nie tylko przez Superbrands, konsumenci coraz częściej mają problemy z rozstrzygnięciem, które marki są polskie, a które zagraniczne. Za kryterium polskości najczęściej uznawana jest natomiast polsko brzmiąca nazwa lub miejsce produkcji.

 

W 2013 roku Superbrands postanowił wyróżnić marki, będące wytworem „polskiej myśli brandingowej”. Na potrzeby nowej inicjatywy uznano za polskie te marki, które zostały stworzone w Polsce  – bez względu na kapitał obecnego właściciela, nazwę, czy miejsce produkcji. Następnie, w oparciu o badanie konsumenckie zrealizowane w ramach projektu Superbrands przez GfK Polonia na próbie 15000 respondentów, wyróżniono te spośród polskich marek, które otrzymały najwyższe noty. Kryteriami branymi pod uwagę w badaniu były znajomość marki oraz deklarowana skłonność do ich polecenia.

 

Wyróżnione na tej podstawie marki otrzymały tytuł Created in Poland Superbrands.

SB_CIP_web_767x377_51