Na siódmą edycję Superbrands Polska składa się szereg działań dotyczących promowania idei brandingu. Kolejną odsłoną projektu jest inicjatywa Created in Poland Superbrands, wyróżniająca krajowe marki. To pierwsze tego typu prestiżowe wyróżnienie w Polsce.
W czasach globalizacji, otwartych granic i powszechnych wartości wielokulturowych, pojęcie polskości marek rozmywa się i przestaje być określeniem jednoznacznym. Jak wynika z badań przeprowadzonych nie tylko przez Superbrands, konsumenci coraz częściej mają problemy z rozstrzygnięciem, które marki są polskie, a które zagraniczne. Za kryterium polskości najczęściej uznawana jest natomiast polsko brzmiąca nazwa lub miejsce produkcji.
W 2013 roku Superbrands postanowił wyróżnić marki, będące wytworem „polskiej myśli brandingowej”. Na potrzeby nowej inicjatywy uznano za polskie te marki, które zostały stworzone w Polsce – bez względu na kapitał obecnego właściciela, nazwę, czy miejsce produkcji. Następnie, w oparciu o badanie konsumenckie zrealizowane w ramach projektu Superbrands przez GfK Polonia na próbie 15000 respondentów, wyróżniono te spośród polskich marek, które otrzymały najwyższe noty. Kryteriami branymi pod uwagę w badaniu były znajomość marki oraz deklarowana skłonność do ich polecenia.
Wyróżnione na tej podstawie marki otrzymały tytuł Created in Poland Superbrands.