O Superbrands w Polsce
Począwszy od 2005 roku, w Polsce odbyło się siedem edycji projektu Superbrands i cztery – Business Superbrands. Statuetki trafiły do ponad 200 marek biznesowych, powstało 7 edycji Albumu Superbrands. Tak, jak na całym świecie, projekt Superbrands w Polsce składa się z dwóch etapów: wyłonienia i nagrodzenia laureatów oraz Klubu Superbrands, obejmującego m.in.: publikację Albumu – kompendium wiedzy na temat sukcesów marketingowych laureatów – i uroczystą Galę, podczas której wręczane są statuetki Superbrands. Wyłącznym przedstawicielem Superbrands w Polsce jest agencja New Communications.
Co wyróżnia Superbrands:
- ocena marek – nie produktów czy firm
- ocena wizerunkowej siły marki – nie jej wartości
- ocena wszystkich istotnych marek na rynku – nie tylko tych zgłoszonych
- największe badanie konsumenckie marek w Polsce – ponad 2000 marek poddanych ocenie, próba badawcza n=15 000
- wyniki z pełną listą laureatów ogłoszone publicznie i dostępne na stronie internetowej Superbrands
- najbardziej rozbudowany i prestiżowy program promocyjny dla laureatów