Krzysztof Penderecki, Lech Majewski, Muzeum Sztuki w Łodzi – Gala Superbrands Polska 2017 z laurami dla artystów

                                                        

  1. Uroczystą galą zakończyła się XI edycja Superbrands Polska. Statuetki trafiły w ręce przedstawicieli 32 spośród najsilniejszych marek na rynku;                                                                                                                                                                                                                                                                                             
  2. Przyznawaną za szczególne zasługi dla promocji Polski w świecie Nagrodę Honorową Superbrands odebrał Krzysztof Penderecki;                                                                                                                                                                                                                                    
  3. Statuetkę pl Superbrands dla twórców, którzy najskuteczniej wspierają obecność polskiej kultury za granicą, otrzymali: Lech Majewski i Muzeum Sztuki w Łodzi.                                                                                                                                                                                                                                              
  4. Galę poprowadziła: Dorota Wellman. Dla gości wystąpiła formacja Vołosi.                                                        


Autor „Kosmogonii” za umiejętność dostrzeżenia i zapisania w partyturze wiecznego piękna, które towarzyszy wyłanianiu się ładu z chaosu wszechświata – tak nagrodę dla Krzysztofa Pendereckiego zapowiedziała Nina Kowalewska-Motlik, wyłączna przedstawicielka Superbrands
w Polsce. Laudację na cześć laureata wygłosił Profesor Marcin Gmys.

Jeden z najwybitniejszych kompozytorów na świecie i najwybitniejszy żyjący polski kompozytor, Krzysztof Penderecki ma w swoim dorobku ponad 100 kompozycji granych w największych salach koncertowych, w tym 4 opery, 8 symfonii, oratoria, 5 nagród Grammy oraz 40 doktoratów honoris causa. Jest honorowym obywatelem wielu miast na całym świecie, honorowym członkiem
m.in. Królewskiej Akademii Muzycznej w Londynie, Amerykańskiej Akademii Sztuki i Literatury, Królewskiej Szwedzkiej Akademii Nauk, Polskiej Akademii Nauk, Akademii Nauk w Bordeaux, i wielu innych. Obecnie pracuje nad operą zamówioną przez wiedeńską Staatsoper, której premiera ma się odbyć 30 marca 2019 roku w Wiedniu. Krzysztof Penderecki nadal dyryguje największymi orkiestrami na świecie. Był wieloletnim rektorem krakowskiej Akademii Muzycznej, profesorem Yale University School of Music, dyrektorem artystycznym orkiestr NDR (Norddeutscher Rundfunk) i MDR (Mitteldeutscher Rundfunk), dyrektorem Festiwalu Casalsa w Puerto Rico, doradcą festiwalu
w Pekinie i wielu innych prestiżowych instytucji.

W ubiegłych latach Nagroda Honorowa Superbrands trafiała m.in. w ręce polityków: Lecha Wałęsy (jako najsilniejsza polska marka w świecie), Leszek Balcerowicza (za Plan Balcerowicza, dzięki któremu krajowe marki mogą skutecznie konkurować z markami międzynarodowymi) i Jerzego Buzka; społeczników (w 2012 roku statuetkę otrzymała Wielka Orkiestra Świątecznej Pomocy),
a ostatnio sportowców: Agnieszki Radwańskiej i Roberta Lewandowskiego (za promowanie wizerunku nowoczesnej marki Polski za granicą),

Po raz szósty w historii Superbrands w Polsce przyznana została nagroda Culture.pl Superbrands, ustanowiona przez Instytut Adama Mickiewicza we współpracy z  Superbrands Polska z myślą
o twórcach i instytucjach, które najskuteczniej wspierają obecność polskiej kultury za granicą. Laureatów wyłoniła kapituła złożona z dziennikarzy – szefów redakcji kultury dzienników
i tygodników: „Wprost”, „Do Rzeczy”, „Polityki”, „Tygodnika Powszechnego”, „Gazety Wyborczej”,
„W Sieci” i „Rzeczpospolitej” oraz dyrektora Instytutu Adama Mickiewicza i wyłącznego przedstawiciela Superbrands Ltd. w Polsce spośród nominacji zgłoszonych przez dyrektorów Instytutów Polskich oraz ekspertów Instytutu Adama Mickiewicza.

Nagrody z rąk Krzysztofa Olendzkiego, dyrektora IAM, odebrali: Lech Majewski oraz – w imieniu Muzeum Sztuki w Łodzidyrektor Jarosław Suchan.

Kapituła nagrody doceniła Muzeum Sztuki w Łodzi za bardzo ciekawy program wystawienniczy i stworzenie miejsca, w którym publiczność może zapoznawać się z najbardziej aktualnymi koncepcjami artystycznymi sztuki współczesnej; za pomysł i organizację wydarzeń związanych z obchodami stulecia ruchu awangardowego w Polsce; za ambitną, szeroką i skuteczną promocję na świecie dzieł Władysława Strzemińskiego i Katarzyny Kobro, a także przywrócenie historycznego kształtu Sali Neoplastycznej, zaprojektowanej przez Władysława Strzemińskiego, i otworzenie jej na dzieła współczesnych twórców.

Nazwisko Lecha Majewskiego to światowa marka – czytamy w uzasadnieniu kapituły. To prawdziwy człowiek renesansu, poeta, pisarz, malarz, scenarzysta, kompozytor, ale przede wszystkim znakomity twórca filmowy. Jego niezwykle oryginalna i odważna twórczość zachwyca kinomanów i publiczność na całym świecie. Lech Majewski jest członkiem Gildii Reżyserów Amerykańskich i Europejskiej Akademii Filmowej. Jego filmy pokazywane były na festiwalach m.in.
w Wenecji, Berlinie, Cannes, Rzymie i Nowym Jorku, a wideoarty – w prestiżowych muzeach
i galeriach, na czele z nowojorskim Museum of Modern Art, które zorganizowało indywidualną wystawę retrospektywną artysty.

 

Statuetki Superbrands 2016/17 dla najsilniejszych marek w Polsce odebrali przedstawiciele marek:

Apart, Atlas, Bosch, Cisowianka, DPD, Factory, Fotojoker, Kaufland, Krakus, Lego, Levi’s, Lidl, M1, Martini, Medicover, National Geographic, Onet, Pampers, PKP Intercity, Porcelana Ćmielów, Porta Drzwi, Siemens, Volkswagen, Wirtualna Polska, Zelmer

 

Nagrody Created in Poland Superbrands 2016/17 dla najsilniejszych marek stworzonych w Polsce trafiły w ręce reprezentantów:

Apart, Atlas, Cisowianka, DOZ, Jedynka, Kinga Pienińska, Krakus, Loyd, M1, Medicover, Mokate, Natura, Onet, PKP Intercity, Porcelana Ćmielów, Porcelana Chodzież, Porta Drzwi, Wirtualna Polska, Zelmer

 

Marki – laureatki tytułu Superbrands zostały wyłonione głosami ponad 15 tys. respondentów badania, przeprowadzonego jesienią ubiegłego roku przez Instytut Badawczy ARC Rynek
i Opinia
, oraz członków Rady Marek – niezależnego gremium złożonego z blisko pięćdziesięciu ekspertów w dziedzinie marketingu, brandingu i reklamy.

Historie sukcesu nagrodzonych marek trafiły do Albumu Superbrands – wydawnictwa towarzyszącego wszystkim edycjom projektu.

 

////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////

Partnerzy Gali: Culture.pl, Gaspol, ElPadre, EDC

Partnerzy instytucjonalni: Szkoła Główna Handlowa w Warszawie, Konfederacja Lewiatan, Międzynarodowe Stowarzyszenie Reklamy IAA

Partner logistyczny: DPD

Partnerzy medialni: TOK FM, Mediarun, PRoto i Think Tank

Partnerzy strategiczni: AMS, ARC Rynek i Opinia, Corporate Profiles Consulting, CU, Dragon Rouge, Instytut Monitorowania Mediów, KinAds, Kancelaria Prawno-Patentowa Kondrat & Partners

 

_adw6825

3

1