Kotarbiński Jacek, dr inż.
Jeden z kluczowych polskich ekspertów w zakresie strategii, marketingu i innowacji
Doktor ekonomii i finansów. Uznany autorytet i międzynarodowy ekspert w zakresie marketingu, rozwoju marek, innowacji i zarządzania sprzedażą z ponad 30-letnim, praktycznym doświadczeniem. Mentor startupów i firm technologicznych. Adiunkt Wydziału Zarządzania Wyższej Szkoły Administracji i Biznesu w Gdyni (WSAiB). Członek Rady Doradczej Kotler Impact. Członek Polskiego Naukowego Towarzystwa Marketingu, Rady Marek Superbrands Polska, komisji Copy Advice przy Związku Stowarzyszeń Rada Reklamy oraz Rady Open Eyes Economy Summit.
Praktycznie i aktywnie wspiera przedsiębiorstwa w obszarze innowacji i rozwoju. Wielokrotnie wymieniany w rankingu najważniejszych Polskich Osobowości Marketingu opracowanego przez „Widoczni.com”. Laureat konkursu Blog Roku 2012 Onet.pl, w kategorii „Blogi profesjonalne i firmowe”. Uznany przez Whitepress za jedną ze 100 najbardziej inspirujących osób branży Interaktywnej w Polsce. Wymieniany wśród najbardziej wpływowych osób polskiego LinkedIn. Juror konkursów Superbrands, Effie Awards, PRCH Retail Awards, POPAI Poland Awards.
Autor bestsellerów: „Sztuka Rynkologii”, „Sztuka Marketingu” (bestseller iTunes w kategorii Biznes), „Druga Sztuka Marketingu”, „Trzecia Sztuka Marketingu”, „Marka 5.0”, „50 Praw Marketingu Kotarbińskiego”. Autor wstępów do polskich edycji książek takich jak: „To jest marketing” Setha Godina, „Wizualny młotek” Laury Ries, „Nie licz na szczęście” Claytona Christensena, „Growth hacker marketing” Ryana Holiday’a czy „Co chce wiedzieć klient” Marcusa Sheridana. Ceniony keynote TEDx i konferencji branżowych, wykładowca na studiach stacjonarnych, podyplomowych oraz MBA i EMBA.