Andrzej Wajda – Honorowy Superbrand 2013

Gala Finałowa VII edycji Superbrands zgromadziła w piątkowy wieczór przedstawicieli wielu najsilniejszych marek biznesowych i konsumenckich, którzy odebrali statuetki Superbrands i Business Superbrands. Po raz pierwszy przyznano także nagrody Created in Poland Superbrands dla marek, które są wytworem polskiej myśli brandingowej. Nagroda honorowa Superbrands trafiła w ręce Pana Andrzeja Wajdy. 

 

 

Ustanowioną przez Instytut Adama Mickiewicza we współpracy z Superbrands nagrodę Culture.pl Superbrands, przyznana za aktywne upowszechnianie kultury polskiej za granicą odebrał Tomasz Stańko.

The Superbrands Ltd. to działająca w 85 krajach świata organizacja nagradzająca sukcesy marek, które odznaczają się wyjątkowo silnym wizerunkiem. Statuetki i dyplomy  tegorocznej, siódmej edycji zostały przyznane głosami członków Rady Marek oraz na podstawie badania konsumenckiego na niespotykanej dotychczas w Polsce próbie – liczącej aż 15 000 respondentów. Przy ocenie pod uwagę brane były m.in.: wysoka rozpoznawalność marki i dobry wizerunek zarówno wśród konsumentów, jak i w ocenie ekspertów.

Wśród nagrodzonych tytułem Created in Poland Superbrands znalazło się 21 marek:

AA Cosmetics, Apart, ATLANTIC, Atlas, Barlinek, Biedronka, Cisowianka, Felix, Getin, Kazar, Krasnystaw, LOTTO, Loyd Tea, Lux Med, MK Cafe, Multikino, Noble Bank, Pracuj.pl, Simple, Warta, Topex.

Statuetki Superbrands i Business Superbrands odebrali przedstawiciele 27 marek:

3M, AA Cosmetics, Apart, Atlas, Biedronka, Bosch, Cisowianka, Fervex, Hyatt Regency, Lidl, Lotos, Lotto, Multikino, Orange, Playstation, Poznań, PWC, Radio PiN, Radio ZET, Rossmann, Siemens, Simple, Tesco, TUI, Twój STYL, Warta, Wprost.

Nagrodę honorową w uznaniu za „tworzenie ikon, swoistych marek, w których wszyscy się odnajdujemy i przez które my, Polacy,  jesteśmy rozpoznawani na całym świecie oraz za odwagę do rozrachunku z mitami narodowej wyobraźni” odebrał reżyser Andrzej Wajda. Odczytano także laudację przygotowaną przez prof. Magdalenę Środę.

W ubiegłych latach laureatami honorowej nagrody Superbrands byli m.in. prof. Jerzy Buzek,, Lech Wałęsa, Henryka Bochniarz, prof. Leszek Balcerowicz,  marka Chopin oraz Wielka Orkiestra Świątecznej Pomocy. W 2013 roku nagroda honorowa trafiła do rąk jednego z nielicznych Polaków, którzy zostali uhonorowani Oscarem – najważniejszą nagrodą w świecie kinematografii.

Nagrodę Culture.pl Superbrands odebrał Tomasz Stańko, trębacz i kompozytor muzyki jazzowej, teatralnej i filmowejW uzasadnieniukapituły czytamy:tojeden z najwybitniejszych i twórczych trębaczy jazzowych, którego niepowtarzalne dźwięki trąbki brzmią w najbardziej prestiżowych i wypełnionych po brzegi salach koncertowych świata. Zaświatowej klasy kunszt i bezkompromisowe podejście do muzyki, za niezwykle trafne dobieranie młodych muzyków do kolejnych składów. „The New York Times” napisał o nim: Trębacz wolności , ducha, myśli i jazzu.

Nominacji do ustanowionej przez Instytut Adama Mickiewicza we współpracy z Superbrands Polska nagrody dokonali eksperci IAM oraz dyrektorzy Instytutów Kultury Polskiej, a w kapitule zasiedli redaktorzy tygodników opiniotwórczych: Zdzisław Pietrasik (Polityka),  Marta Strzelecka (Wprost), Piotr Bratkowski (Newsweek), Monika Brzywczy (Przekrój) i Piotr Mucharski (Tygodnik Powszechny) oraz dyrektor Instytutu Adama Mickiewicza Paweł Potoroczyn i przewodniczący Rady Marek  Superbrands, Krzysztof Najder.

Część artystyczną Gali uświetnił występ laureata nagrody Culture.pl Superbrands, Tomasza Stańko, który pojawił się na scenie w duecie z Marcinem Wasilewskim.

Przedstawiono także kolejne wydanie Albumu Supebrands 2013, zwanego „biblią brandingu” – wydawnictwa prezentującego indywidualną drogę do sukcesu każdej z nagrodzonych marek.

Organizatorem i wyłącznym przedstawicielem The Superbrands Ltd. w Polsce jest agencja New Communications. Partnerami strategicznymi tegorocznej edycji są: Stratosfera, GfK Polonia, Dragon Rouge, Polish National Sales Awards, Instytut Adama Mickiewicza, Międzynarodowe Stowarzyszenie Reklamy IAA, partnerami technologicznymi są: RedExperts oraz Uczestnicy.pl, natomiast partnerami medialnymi są: ThinkTank, Proto, Mediarun oraz Radio PiN.

Superbrands2013_fot_Kunia Zdj_011