XVI Edycja Superbrands
Organizacja Superbrands jest jedyną na świecie niezależną jednostką promującą ideę brandingu poprzez identyfikację, nagradzanie i prezentację studiów przypadku marek, które osiągnęły rynkowy sukces. Superbrands od 28 lat wyłania najsilniejsze marki na danym rynku – dzisiaj działa już w blisko 90 krajach.
Proces Certyfikacji Superbrands 2022
(czyli jak otrzymać wyróżnienie)
Etap I Badanie konsumenckie
Na potrzeby bieżącej edycji konkursu wykorzystane zostało badanie konsumenckie, które objęło ponad 2 500 marek. Zrealizowane zostało w styczniu 2022 r. metodą CAWI, na próbie N = 3000 przez Instytut Badawczy ARC Rynek i Opinia. Ocena wizerunkowej siły marek obecnych na rynku nastąpiła w oparciu o definicję „Superbrand”.
Superbrand to marka, która osiągnęła najlepszą reputację w swojej dziedzinie.
Oferuje klientom znaczące emocjonalne bądź fizyczne korzyści, których pragną i które rozpoznają̨.
Korzyści te stanowią̨ o jej przewadze nad markami konkurencyjnymi.
W ten sposób określony został kluczowy współczynnik, jakim jest Indeks Siły Marki Superbrands, będący ilością głosów respondentów oddanych na markę w Badaniu Konsumenckim. Najwyżej ocenione marki w każdej kategorii (marki z indeksem powyżej 70% średniej indeksu TOP 3 marek w kategorii) otrzymały tytuł Superbands 2022.
Etap II Obrady Rady Marek
Eksperci wchodzący w skład Rady Marek dzięki swojemu szerszemu spojrzeniu na tematykę związaną z markami są w stanie swoimi głosami dopełnić wyniki badania konsumenckiego. Tytuł Superbrands 2022 otrzymały marki, które osiągnęły w głosowaniu Rady Marek ocenę pozytywną na poziomie 50% + 1 wszystkich oddanych głosów. Poznaj członków Rady Marek.
Etap III – Wyłonienie Laureatów
O przyznaniu tytułu Superbrands 2022 zdecydowały połączone wyniki niezależnego badania konsumenckiego oraz wyniki głosowania członków Rady Marek. Wszystkie marki wyróżnione tytułem Superbrands 2022 otrzymają list gratulacyjny, możliwość bezpłatnego wykorzystania tytułu w komunikacji wewnętrznej i PR oraz zaproszenie do Klubu Superbrands, które daje nieograniczone możliwości prezentacji wyróżnionych marek.
Regulamin bieżącej edycji Konkursu dostępny jest do pobrania.