Mikołajczyk Adam

Prezes Zarządu Fundacja Best Place – Europejski Instytut Marketingu Miejsc

Adam-Mikolajczyk-thumb

Posiada ponad 10-letnie doświadczenie związane doradztwem na rzecz jednostek samorządu terytorialnego, w tym głównie w zakresie marketingu i brandingu terytorialnego. Zaangażowany przez British Council do międzynarodowego grona ekspertów ‘City Idea Bakers’. Jest także initiating founding member nowej organizacji – International Place Branding Association. Doświadczony trener i konsultant. Współtwórca strategii marek terytorialnych, strategii marketingowych i strategii promocji, m.in. tożsamość marki Warszawa, tożsamości marki Małopolska, marki uzdrowiska Gołdap., strategia marki województwa warmińsko-mazurskiego, programu rozwoju i promocji oferty produktowej Gdańska itd.

———————————————
Która marka najwięcej dla Ciebie znaczy i dlaczego?

Trudne pytanie. Mam kilka ulubionych marek i takich, które wiele dla mnie znaczą. Są z różnych dziedzin i branż.
Jednak z racji specjalizacji, zapewne najwięcej dla mnie znaczą marki terytorialne. I na pierwszym miejscu, z racji bycia pozytywnym patriotą, wskazałbym markę Polska. Markę, która od wielu lat czekała na to by się nią zająć w sposób profesjonalny. I kiedy w końcu to następuje – powstały pod koniec zeszłego roku „Zasady komunikacji marki Polska”, marka Polska jest już właściwie wykrystalizowana i uformowana. Bo nie buduje się marek narodowych za pomocą dokumentów, logotypów czy kampanii. Nie można jej tworzyć także za pomocą efektu halo, czyli nazwijmy markę, pokażmy jaka Polska jest, a wszyscy będą z takiej marki korzystać (to udawało się jedynie wybranym krajom, które od wielu już dziesięcioleci pracowały na swoją markę). Marka Polska zbudowała się poprzez efekt sumaryczny, czyli sumę różnych działalności – ludzi (także tych wybitnych), wydarzeń (EURO 2012), produktów i usług (eksportowych), działań i kultury i sztuki itd. I w roku rocznic, 10-15-25, kiedy „nasz człowiek” zostaje szefem RE, zdobywamy Mistrzostwo Świata w Piłce siatkowej, polak wygrywa 71wszy Tour de Pologne, premierem kraju zostaje (kompetentna) kobieta itd. – nie mógłbym wskazać innej marki, która znaczy dla mnie więcej!