Siódma edycja Superbrands to wyjątkowo zaostrzone kryteria selekcji najsilniejszych wizerunkowo marek konsumenckich w Polsce. W tym roku to konsumenci mieli decydujący wpływ na wyniki końcowe.
W tegorocznej edycji Superbrands na liście marek, przedstawionych do oceny, znalazły się 1863 marki konsumenckie w 30 kategoriach, które następnie przeszły dwuetapowy Proces Certyfikacji, składający się z:
– badania konsumenckiego on-line przeprowadzonego we wrześniu 2012 roku na próbie 15 000 respondentów,
– oceny eksperckiej prezentowanych marek przez przedstawicieli Rady Marek Certyfikat Superbrands 2013, uprawniający do używania tytułu Superbrand 2013 uzyskało tylko 318 marek, co stanowi zaledwie 17% z początkowej puli przedstawionej do oceny.
Marki, które zdobyły prawo do posługiwania się Superbrands 2013, odznaczają się następującymi cechami:
– silna obecność na polskim rynku (wysoka znajomość marki)
– oferują produkty i usługi wysokiej jakości (polecane przez konsumentów)
– siła wizerunkowa (w ocenie Rady Marek).
Pełna lista laureatów tytułu Superbrand 2013.