XIII Edycja Superbrands

Organizacja Superbrands jest jedyną na świecie niezależną jednostką promującą ideę brandingu poprzez identyfikację, nagradzanie i prezentację studiów przypadku marek, które osiągnęły rynkowy sukces. Superbrands funkcjonuje od ponad 20 lat na całym świecie, w Polsce od 2004 r.

 

Proces Certyfikacji Superbrands 2019
(czyli jak otrzymać wyróżnienie)

Etap I Badanie konsumenckie

Na potrzeby bieżącej edycji konkursu wykorzystane zostało badanie konsumenckie zrealizowane we wrześniu 2017 r. metodą CAWI, na próbie N = 10 037 przez Instytut Badawczy ARC Rynek i Opinia, które objęło prawie 2 000 marek.
W ten sposób określono kluczowy współczynnik, jakim jest Indeks Siły Marki Superbrands, będący różnicą polecania i odradzania marki.
Najwyżej ocenione marki w każdej kategorii (marki z indeksem powyżej 70% średniej indeksu TOP 3 marek w kategorii) otrzymały tytuł Superbands 2019.

ramki

Etap II Obrady Rady Marek

Eksperci wchodzący w skład Rady Marek dzięki swojemu szerszemu spojrzeniu na tematykę zwiazaną z markami są w stanie swoimi głosami dopełnić wyniki badania konsumenckiego. Tytuł Superbrands otrzymały marki, które osiągnęły w głosowaniu Rady Marek ocenę pozytywną na poziomie 50% + 1 wszystkich oddanych głosów.

Poznaj członków Rady Marek

foto-obrady-rady-marek

Etap III  – Wyłonienie Laureatów

O przyznaniu tytułu Superbrands zdecydowały połączone wyniki niezależnego badania konsumenckiego oraz wyniki głosowania członków Rady Marek. Wszystkie marki wyróżnione tytułem Superbrands otrzymały list gratulacyjny, możliwość bezpłatnego wykorzystania tytułu w komunikacji wewnętrznej i PR oraz zaproszenie do Klubu Superbrands.

Regulamin bieżącej edycji Konkursu dostępny do pobrania.